7 Nisan 2010 Çarşamba

Paradan Sıkıldım

Avustralyalı milyoner işadamı Karl Rabeder paranın kendisine mutluluk getirmediğini söyleyip 6,8 milyon €'luk servetinin tamamını hayır kurumlarına bağışladı. Alplerdeki 2 milyon € değerindeki dağ evini, 17 hektar büyüklüğündeki 800 bin € değerindeki çiftliğini, 500 bin €'luk sanat koleksiyonunu ve 60 bin € değerindeki arabasını da satışa cıkaran Rabader, satıştan kazanacagı 3,3 milyon € da bagışlayacagını acıkladı.
47 yaşındaki Rabeder, "Amacım hiçbir şeyimin kalmaması. Kesinlikle hiçbirsey istemiyorum. Para mutlu olmamı engelliyor" dedi.

Rabeder'in satışa cıkarmadıgı tek mülkü ise Alpler'de bulunan kücük ahşap evi. Avustarlyalı milyoner servetinden nasıl vazgectiğini şu sözlerle acıklamış; "Uzun yıllar ne kadar cok kazanırsam o kadar cok mutlu olacagımı düşünüyordum, çok fakir bir aileden geliyorum. Kuralımız daha cok çalışmak daha cok kazanmaktı. Yıllarca boyle yaşadım. Fakat bir gun tum bu luks ve konforun beni mutlu etmeye yetmediğini gordum. Tüketim cılgınlıgı yasadıgım hayatımdan sıkıldım ve gercek yaşama donmeye karar verdim. Havai'de gecirdiği üç haftalık tatilin kendisi için bir dönüm noktası oldugunu soyleyen Rabeder, "Bu hayatımdaki en büyük şoktu. Nasıl ruhsuz bir 5 yıldız lüksü yaşadığımı farkettim. Paranın alabilecegi herseyi aldım ve denedim. Bana karşı herkes güler yüzlüydü. Tüm çalışanlar sıcakkanlıydı ama bu üç hafta içinde bir tane bile 'gerçek' insana rastlamadım. Herkes 'ikiyüzlüydü' diyerek kendisni bu karara götüren sebepleri sıraladı. "Kendimi yüklerimden kurtulmuş hissediyorum" diyen Rabeder "Sadece içimden gelen sesi dinledim" diyor.


* Bu kadar para kazanayım ben de aynısını yapacagım:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumumuzun daha etkili, daha verimli olması için lutfen sonuna isim, lakap, initial, plaka vb birşeyler ekleyelim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...