24 Mart 2010 Çarşamba

Yalın Ki Sen

carpe diem: dinle


Aslında pek sevmezdim Yalın'ı o çıkış yaptıgı zalim şarkısından sonra hep kendisini tekrar ediyor gibi geliyordu. Aynı melodi aynı tını butun şarkıları aynı modda ilerler gibi gelirdi bana. Ama bu şarkısı tamamen bir istisna. Yine aynı yalın bayıklıgı var aslında ama bir girişi var ki o ud sesi insanın butun hüzünlerini cıkarıyor yerinden, tam o anda "hazırlanmış bir yere gidiyor gibisin" diye girmez mi şarkıya ilk darbeyi alıyorsun zaten ardından da "kaç gündür düşünüyorum tenhalaştı kahvaltılarımız" derken saglı sollu darbeler içinde kalıyorsunuz. Derken "Ki sen, benim gözyaşlarımı da gördün, sen benim ilk aldığım güldün" dizelerini duyuyorsunuz içiniz sızlamaya başlarken ve hemen ardından gelen şarkının en can alıcı kısmı "heyecanını kaybetmişsin yok inancını kaybetmişsin" ve nakavt. Bir şarkı bu kadar mı otuırur insanın içine, düğümler boğazına. Arada yine giren ud sesleri adeta usul usul yagmur yagarken ötelerden gorunen güneş gibi bir hüzün getiriyor şarkıya. Mükemmel bir şarkı efendim tam dinlemelik diline dolamalık..

Yalın - Ki Sen
hazırlanmış bir yere gidiyor gibisin
benim her yerde elim kolum var
bilmez misin yüzüm düşmüş
kaç gündür düşünüyorum
tenhalaştı kahvaltılarımız
bomboş bakıyoruz artık
bi bildiğin var da susuyor gibisin

ki sen, benim gözyaşlarımı da gördün
sen, benim ilk aldığım güldün

heyecanını kaybetmişsin
yok inancını kaybetmişsin
doya doya sarmamışım
bize çok günah etmişsin.

* Tek handikabı da son kısmında gecen gunah etmişsin olmuş, gunah etmek de nedir yalın diye sorası geliyor insanın. ayıp etmişsin de, yazık etmişsin de ama gunah etmişsin olmamış hiç (bkz. bir tarafımızdan element uydurmak)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumumuzun daha etkili, daha verimli olması için lutfen sonuna isim, lakap, initial, plaka vb birşeyler ekleyelim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...