24 Mart 2010 Çarşamba

Ucmak Herkesin Hakkı Fakat;


Eger bir gun seyehatinizde havayolunu tercih ederseniz ki artık -eskisine gore daha yaygın ve ucuz oluşundan- daha cok tercih edilir oldu havaalanına gelmeden ya da geldiğinizde ya da beklerken lutfen aşagıda yazacaklarımı dikkate alın. Öncelikle nereye ucarsanız ucun 5 saat öncesinden gelip de "ben bavulumu versem ucus kartımı alsam" gibi isteklerde bulunmayın. Aynı şekilde tam tersine ucagın kalkışına 20 dakika varken kontuara geldiğinizde bilin ki uçağı kacırmışsınız; "ama efendim cok trafik vardı oyle gitti boyle geldi gibi laflarla zaten orda baya mesgul olan insanların kafasını agrıtmayın". İstanbul'un trafik problemi orda çalışan hiçkimsenin sorunu değildir. Benzer bir durum da kapı bolgesi için boarding denilen ucaga kabul işlemi uçuş saatinden en geç 15 dakika kala biter. Tam uçuş saatinde kapıya gelip de o uçağa binmek için ısrar etmeyin hatta "ama uçuş saati buydu bende bu saatte geldim gibi laflar edip kendinizi komik duruma düşürmeyin. Hatta öyle ki "beyefendi/hanımefendi uçagınız hareket etmek üzere hatta bakın gidiyor" denildiğinde "-Ya birşeyler yapıp beni de alamaz mısınız?" diye garip isteklerde bulunmayın. Zira koca ucağa biniyorsunuz bu otobus değil ki kaptana bir yolcu daha geldi diye işaret edilip kapısı açılsın. Bu durum özellikle Turk Hava Yolları, Delta Airlines, British Airways gibi büyük firmaların hepsinde hemen hemen aynıdır. Check in 1 saat önce boarding en gec 15 dk önce biter.
 Herşeyi zamanında yaptınız, zamanında gelip bagajınızı verdiniz kapı bolgesine geldiniz. Ekrana bir baktınız ki uçağın kalkışını 30dk 45dk ya 1 saat gecikme girilmiş, bunun için kapı bolgesinde gordugunuz ilk kişiye hesap sorup boşuna yaygara cıkarmayın zira cogu zaman onun elinde olmayan konudan kaynaklanan bu gecikmeden onun bile haberi yoktur.
Ayrıca bir uçağın zamanında kalkabilmesi için;
*Seferde olan bir uçak ise alana zamanında gelmiş olması,
*Uçuş ekibinin zamanında ucaga gelmiş olması,
*Boarding memurlarının zamanında gate(kapı) bolgesine gelmiş olması,
*X-raydeki gorevli guvenlik personelinin zamanında salona gelmiş olması,
*Var ise ucaga başka yerden gelen transit yolcuların zamanında gelmiş olması,
*Bu yolcuların bagajlarının zamanında gelmiş olması,
*Lokal yolcuların bagajlarının zamanında ucaga yuklenmiş olması,
*Varsa kargoların zamanında ucak altına gelip yuklenmiş olması
*Ucakta herhangi bir teknik arıza bulunmaması,
*Ucak içi ekipmanlarında herhangi bir eksik olmaması,
*Hava tarfiğinin yogunluk durumu,
*Gidilecek havaalanındaki hava trafiğinin durumu,
*Kalkış limanındaki ya da gidilen yerdeki havalimanında ki hava şartları....
          .... gibi yukarda sıralan tüm koşulların yerine getirilmiş olması gerekir. Bunların herhangi birisindeki en ufak bir aksaklık olması durumunda o uçağın kalkışına gecikme konabilir, bu gecikme nedenine gore bes dakika da olabilir beş saatte olabilir. O yüzden kapıya gelip karşınızda gördüğünüz ilk kişiye sanki bu durumun sorumlusu o kişiymiş gibi davranmayın. Yukarda da vurguladıgım gibi cogu zaman ordaki kişi de sebebini bilmiyordur. Onun için koca ucagın gecikmesini o kişiye mal etmeyin. Ki Ataturk Havalimanındaki gecikmelerin % 90'ı ya tarifeli ucagın alana gec gelişinden  ya da Atatürk Havalimanında ki pist yogunlugundan kaynaklanmaktadır. Uçmak herkesin hakkı ama herkesin harcı değildir, lutfen seyahatinizde havayolunu tercih ederken tüm bunları aklınızdan cıkarmayın. Herkese guvenli yolculuklar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumumuzun daha etkili, daha verimli olması için lutfen sonuna isim, lakap, initial, plaka vb birşeyler ekleyelim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...