10 Ekim 2009 Cumartesi

Ticari lazım mı abi?

Herkesin özellikle istanbul gibi buyuk yerlerde yasayanların mutlaka işi düşer taksiye. Durum boyle olunca her populer seyin korsanının oldugu gibi taksinin de korsanını yapıvermişler hemen. Hem de güzelce kılıfına uydurup rent a car demişler güya taksi cağırmıyorsun araba kiralıyorusun, gelen abi de özel şöforun olsa gerek. Hal böyle olunca İstanbul'da nerdeyse herkesin telefon rehberinde bir tane rent a car numarası var suphesiz. Peki ne bu korsan taksileri bu kadar populer yapan şey, sadece normallerinden neredeyse yarı fiyatı kadar uygun olması mı? Değil elbette. Adamlar oyle bir sistem kurmuslar ki nerden nereye kac liraya gidecegini onceden biliyorsun elinde ki cizelge sayesinde. Yani fiyatlar sabit. Diyeceksiniz ki ticari taksilerde bu fiyat değişkenlik mi gosteriyor peki?

Bu konuda benim de bizzat şahit oldugum gidilecek yerin kuş uçuşu mesafesi aynı oldugu halde nasıl fiyat farklılıklar oluşmuş gorelim.
İstanbul'a ilk geldiğim gunler;
Esenler Otogar - Cevizlibağ (bizim ev) : 19 ytl
Aynı hafta birkac gun sonrası;
Esenler Otogar - Cevizlibağ (bizim ev): 15 ytl (ama taksiciyle anlaşarak)
Yine birkac hafta sonra;
Esenler Otogar - Cevizlibağ (bizim ev): 8,50
Megerse sadece Davutpaşa tarafından gidelim demek yetiyormuş. Hal boyle olunca insanın kazık yediğine bizzat şahit olması alternatiflere yoneltiyor. 15 ytl verdiğim taksici beni eve sadece 8 dakika da getirdi, dedim abi nasıl oluyo ben gecen 20 dakika da geldim; Elemanın cevap; "istanbulda ki taksicilerin %99 u serefsizdir bunu hiç unutma" "-sen herhalde %1lik kısma denk geliyorsun" dedim, adam ise gayet rahat bir ses tonuyla "yoo ben de o %99 luk kısma dahilim" demişti. O zaman bir anlam verememiştim soylediklerine ama aynı yeri 8 tl ye de gidince ne kadar hak verdim bilemezsiniz.

Şüphesiz ki herseyin korsanına karşıyız, formanın, kitabın, cdnin ve de taksinin. Ama taksici abilerimiz de tuttugunu opmeyi alışkanlık haline getirmemeleri lazım. Arada gercekten cok iyi niyetliler var ama sayısı cok az. Hele o turistlere yapılanlar ise tam bir insanlık ayıbı, adam Sultanahmet den Karakoy Limana nasıl bir yol izlediyse 50 TL isteyebiliyor. Tamam hakkınızı arayın, miting yapın, korsana karşı durun, emeğinizi caldırmayın ama arada da şapkanızı önüneze koyup dusunun siz kimlerin hakkını, haksız yere parasını çalıyorsunuz!!!
Her türlü emek hırsızlıgına HAYIR!!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumumuzun daha etkili, daha verimli olması için lutfen sonuna isim, lakap, initial, plaka vb birşeyler ekleyelim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...