12 Kasım 2009 Perşembe

Metrobüs Bilmecesi

 
                                                   

                                                                                   
İstanbul trafiğinin can damarı olan E5'in yoğunluğunu hafifletmek için 2006 yılında çalışmalara başlanmış ve ilk güzergah için Topkapı - Avcılar arasında 2009 yılının başında hizmete acılmıştı. İlk olarak bakıldıgında E5'in tam ortasından yolun iki şeridinin metrobuse ayrılması cok mantıksız görünüyordu. Ama özellikle İstanbul Üniversitesi Avcılar kampüzsünde okuyan ögrenciler olmak üzere bircok kişi için büyük kolaylık sağlamış, daha önce iki bucuk saatten fazla suren yolu nerdeyse yarım saate kadar indirmişti. Hal böyle olunca belediye once hattı Mecidiyeköy'e kadar uzattı sonra da kısa bir sure içinde Kadıköy'e Söğütlüçeşme'ye kadar uzandı. Hatta bu hamle öyle etkili oldu ki Kadr Topbaş'ın tekrar secilmesinde bile büyük pay oynadı. Şu an 41 kilometrelik hat; üzerindeki 32 durakla Avcılar'dan Kadıkoy'e hizmet veriyor.

                                           

Ama gel gelelim metrobüs bu kadar rahat, hızlı ve konforlu bir ulaşım sağlayınca talep de cok oldu ve nerdeyse özellikle hafta içi 07:00 - 09:00 ve 16:00 - 19:00 saatleri olmak üzere bircok saatte kullanmak imkansız hale geldi. Bazen dokuz on tane metrobüz gecmesine ragmen yogunluk azalmıyor bırakın binmeyi adım atmak bile imkansız hale gelir hale geldi. Ne inebiliyorsunuz ne binebiliyorsunuz bir metrıbüs duraga yanassın insanlar içinde kargatulumba binmeye çalışıyor. Öyle zamanlar oluyor ki ayaktayken hiç bir yere tutunmadan seyahat etme imkanı sağlamaya başladı. Her ne kadar belediye tum ulaşım araclarından metrıbüse gecerken ve hatta kendi içinde aktarmayı kaldırsa da popülerlğinden hiç birşey kaybetmedi.

                       

İnsanlar bu kadar mecbur oldugu için zamanı da hesaba katarak kullanmaktan başka caresi kalmıyor. Ama bu çağ dışı insanların birbirni ezercesine yüklendiği ulaşım aracını ya sayıları ya seferleri arttırarark bir çözüme ulaştırmak gerekmiyor mu? Aslında bu trafiğin en mantıklı çözümü aynı hattın yerin altına alınıp metroya cevrilmesi ama bunu yapmak müthiş bir para ve uzunca bir uğraş istiyor. Tabi bu sure zarfında bu hattı kullanan bu kadar insanın nasıl gelip gidecegi ayrı bir merak konusu. Yani aşagı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık tarzı ne metrobüzle ne metrobussuz hale geldi manzara.

                   

Bu yogunluk bu kadar fazla olunca surekli yeni metrobus haberleri cıkmaya başladı basında. Gecen gun zavvallı bir amcanın kalp krizinden vefat ettiğini okumustuk. Dün de Merter'de iki aracın yoldan cıkıp metrobus yoluna girmesiyle araclara carpmamak için metrobus soforunun bariyerlere kırıp yola cıkmasıyla yasanan zincirmele bir trafik kazasını okuduk. Olayda metrobüs sürücüsü risk alıp aracı normal yola sürmüş ki öndeki iki takla atmış araca carpmaktan kurtarmış aracı ve olası can kaybını önlemiş.

                                             


Olayı ben dünkü Hürriyet gazetesinin ikinci sayfasından okudum. Haber internet sitesinde de aynen şu şekilde yer aldı.

"METROBUS YOLDAN CIKTI"
E-5 Merter Metrobüs yolunda trafik kazası meydana geldi. E-5 Karayolu'nda seyreden iki araç metrobüs yoluna girdi. Avcılar istikametine giden metrobüs şoförü iki araca çarpmamak için direksiyonu kırarak bariyerleri aştı. Bariyerleri aşan metrobüs E-5 yoluna daldı ve E-5'te trafik felç oldu.  http://arama.hurriyet.com.tr/arsivnews.aspx?id=12908211


Aynı gazetenin Kelebek ekini okurken Cengiz Semercioğlu'nun bu konudaki yazısı gözüme çarptı. Yazınınn metrobusle ilgili kısmını okuyunca gözlerim acık kaldı. Güya metrobüs kendine ayrılan kısımda gidememeiş durup dururken yoldan çıkmış ve kazaya sebebiyet vermişti. Acaba az önce ben mi yanlış okudum diyerek gazetenin ikinci sayfasındaki haberi tekrar okudum yetmedi eve geldim netten arayıp buldum. Ama buna ragmen aynı gazetenin yazarına gore metrobus kendisi yoldan cıkmıştı. Yagazete yanlış yazıyor ya yazar haberi hangi gözle okuyup yorum yazdıysa kendine gore yorumlayıp aktarıyordu. Televizyonda izlersin haberin ortasında denk gelirsin anlarım, e be kardeşim sen kendi gazeteni de mi okumuyorsun.
İşte yazarın malum yazısı;


Metrobüs hemen iptal edilmeli

Metrobüsün ne kadar çağdışı kalmış bir ulaşım şekli olduğu her geçen gün kanıtlanıyor, işte son olarak dün Merter’de yoldan çıktı otomobillerin arasına daldı, trafik saatlerce felç oldu... Bu yeni değil ki her gün metrobüsle ilgili bir sıkıntı yansıyor gazetelere.
Yolcuların otobüslerden inip kilometrelerce yürümesi, İstanbul ulaşımının rutin görüntülerinden biri haline geldi. Bakın metro nasıl tıkır tıkır çalışıyor, 40 yılda bir problem çıkıyor...
Çünkü modern dünyanın kurallarıyla yapılmıştır, dünyada metro sistemi nasılsa bizdeki de öyledir bu yüzden de sorunsuz çalışır.
Metrobüs gibi ucubik bir icat değildir.
Metrobüs ise tamamen melez; tramvay mı, otobüs mü, troleybüs mü ne olduğu belli olmayan garip bir icattır.
E5’in şeritlerini çalıp, ana ve yan yolları tıkaması bir yana kendi içinde sağlıklı bir sistem olmadığı da daha bir yılını doldurmadan kanıtlanmıştır.
Bu metrobüslerden hemen vazgeçilmeli...
Hazır E5’te metrobüs için ayrılmış bir yol varken bu güzergah hemen kazılıp yeraltına indirilmeli ve metro çalışmalarına başlanmalıdır.
3 yıl mı sürer 5 yıl mı sürer fark etmez, bu sürede metrobüse katlanırız ama hiç olmazsa modern bir taşımacılık için umudumuz olur.
Kendisine ayrılmış özel koca şeritlerden bile gidemeyen bir ulaşım sisteminin iyi olduğunu da lütfen kimse iddia etmesin artık...
http://www.hurriyet.com.tr/magazin/yazarlar/12913452.asp?yazarid=105&gid=61

Bu da konuyla ilgili İBB'nin acıklaması: Dikkatiniz cekerim acıklama yine aynı gazetenin sitesinde yer alıyor.
İBB'DEN AÇIKLAMA
Merter'deki metrobüs kazasıyla ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada şöyle denildi:
"E-5 Merter Metrobüs yolunda meydana gelen trafik kazısında yol bir süre trafiğe kapandı. Merter Tınaztepe mevkiinde iki otomobil sürücüsü direksiyon hâkimiyetini kaybederek metrobüs yoluna girdi. Bu sırada Avcılar istikametine giden Metrobüs sürücüsü metrobüs yoluna takla atarak giren araçlara çarpmamak için direksiyonu kırdı. Yoldan çıkan Metrobüs başka bir araca çarptı. İlk bilgilere göre kazarda ölen yada yaralanan olmadı. Yol yaklaşık 20 dakika trafiğe kapalı kaldı. İETT, İtfaiye ve Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü çekicileri kazaya müdahale ederek yolu trafiğe açtı"
http://arama.hurriyet.com.tr/arsivnews.aspx?id=12908211


Durum ortada IBB ve Hurriyet aynı fikirde ki acıklamayı internet sitesinden duyurmuşlar. Sadece Sayın Cengiz Semercioğlu'na gore metrobüs direk yoldan cıkıp aracların arasına dalmış. E bir magazin gazetecisi normal hayatla ilgili yazı yazarsa boyle başını sonunu eksik yazar diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Bence Cengiz Bey ya azıcık araştırıp hiç yoktan kendi gazetesini okuyup yazı yazsın ya da yine en cok bildiği mankenler dunyası kim şık kim rüküş kim nerde ne yapmış bu konuda yazmaya devam etsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumumuzun daha etkili, daha verimli olması için lutfen sonuna isim, lakap, initial, plaka vb birşeyler ekleyelim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...